İçeriğe geç

Ayıplı Ürün Nasıl Olur

Malın ayıplı olduğu nasıl anlaşılır?

Bir malın yırtılması, kırılması, lekelenmesi, yeni bir araba kullanılması veya hasar görmesi, değiştirme veya onarma ve söylememe gibi bazı parçalar, karoların çatlaması veya suçu maddi utanç örnekleri verilebilir.

Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?

Başka bir deyişle, satın alınan ürün yanlışsa, tüketici tahkim komitesi, ürünün teslim tarihinden önce tüketiciye uygulanmalıdır.

Ayıplama aldığımızda neler yapmalıyız?

Tüketici, satıcıyı aldığı ürünün haklarını kullanmadan önce 30 gün içinde kusurlu olduğunu bildirmelidir. Bu eylem yasal olarak “utanç duyurusu” olarak adlandırılır. Utanç şekle bağlı olmadığından, utanç telefon veya yüz yüzü ile yapılabilir.

Ayıplı mal şartları nelerdir?

Hatalı mallar hakkında konuşmak için, sözleşme tarafından kabul edilen mallar teslim edilmelidir, mülkün türü ve kalitesi nedeniyle malların taşıması gereken özellikler eksik olmalıdır. Bu nedenle, mal miktarının eksikliği utanç değildir.

Satın aldığımız bir mal ayıplı çıkarsa ne gibi haklarımız vardır?

Evet, satın alınan mallar kusurlu ise, tüketiciler fiyatı geri ödeme hakkına, hayal edilemez bir yanıltıcı yanıltıcı, fiyat azaltma veya malların teslimat tarihinden itibaren serbest onarımı ile mallardaki değişikliğe sahiptir. Tüketici yasayı kullanabilir.

İade kabul etmemek yasal mı?

Tüketici korumasını korumak için 6052 sayılı yasada tüketiciler, işten satın alınan ürünleri görerek geri çekme hakkını almamıştır. Yasaya göre, dükkanlar tarafından satılan ürünleri sebepsiz yere iade etme yükümlülüğü yoktur.

Ayıplı mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?

Tüketici tarafından satın alınan mallar arızalı ise, müşteri teslimat tarihinden itibaren 30 gün içinde bilgilendirmelidir. Gizli yanlış mallar raporunda, kullanım sürecinde ortaya çıkan utanç 2 yıl içinde rapor edilebilir. Ancak, mümkün olan en kısa sürede dikkat çekmek tüketicinin lehine.

Malın ayıplı olduğunu kaç gün içinde satıcıya ihbar edilir?

Utanç, malların teslim edildikten sonra sekiz gün içinde alıcıyı incelediğiniz veya incelediğiniz belirlendiğinde net değilse, bu test nedeniyle malların yanlıştır.

Hangi ürünler iade edilemez?

Kalite, hızlı bozulma ve son kullanma tarihi, mevcut mallar/hizmetler, mevcut mallar/hizmetler, kopyalanabilecek tüm yazılım ve program türleri açısından iade edilemeyen mallar/hizmetler.

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Açık utançla ilgili olarak, tüketici bu utançını otuz gün içinde bildirmelidir. Gizli utanç ile ilgili olarak, açık bir hukuk yasası olmadığından, aynı yasanın 30. maddesine uygun olarak genel hükümlere dayanacaktır (B.K. 198) T.B.K. uygulandı. 223/2. Makaleye uygun olarak, bu utançın derhal bildirilmesi zorunludur.

Kutusu açılan ürün iade edilir mi?

Paket veya ambalaj ürünleri internetten satın alındığı sürece, tüketici genellikle geri çekme hakkına sahiptir.

Ayıplı mal neleri kapsar?

Arızalı mallar nedir? Alıcının faydalarını alan veya yasal ve ekonomik eksiklik için malları yanlış mal olarak ortadan kaldıran bir veya daha fazla mülkte verilen ambalaj, etiket, kullanıcı kılavuzu, reklamlar ve reklamlar.

Aldığımız ürün kusurlu çıkarsa ne yapmalıyız?

Satıcı yanlış mülk için isteğe bağlı haklarını kullanmazsa, satın alınan ürünün değerine uygun olarak tüketici tahkim komitelerine veya tüketici mahkemelerine başvurarak haklarını kullanmak mümkündür.

Ayıplı malı nereye şikayet ederim?

Alo 175. Bakanlık Bakanlığı’nda kurulan “ALO 175 Tüketici Danışma Hattı”, “Tüketicilerimizin sorunlarına yönelik çözümlerin sunulduğu ve sorumlu yetkililere başvurmaları gereken talimat verildiği bir“ Çağrı Merkezi IELTI’si olarak hizmet vermektedir. Başvuru ve başvurmanız gereken ilgili makamlara, tüketici anlaşmazlıklarına çözüm.

Ayıplı maldan kim sorumlu olur?

Hatalı mallar, sözleşmeyle çelişen mallardır, çünkü bunlar örnekleme veya tüketicinin teslim edildiği sırada kararlaştırılan model için uygun değildir. Bu nedenle, satıcı satış sözleşmesine uygun olarak sözleşme kapsamındaki malları sunmakla yükümlüdür.

Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?

– Angilm kursu için indirim talep edebilir. – Tüm maliyetler satıcıya ait satılık ücretsiz onarım talep edebilir. -veya aynı zamanda -Shoe -Free benzer bir benzer ile değiştirilen satılan için başvurma hakkına sahiptir. -Aktör, genel hükümlere uygun olarak tazminat başvurusunda bulunma hakkına sahiptir.

Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?

Diğer yasalarda veya sözleşme sürelerinde daha uzun bir süre tanımlanmamışsa, hatalı mülkün sorumluluğu, utanç verici olsa bile, daha sonra ortaya çıkan malların utanç duysa bile tüketicinin tüketici tarihine tabidir. .

Ayıplı mal aldığımızda neler yapmalıyız?

Bu seçim haklarında tüketicilerin hukukunun 11. maddesi; Fiyatın geri ödenmesi de dahil olmak üzere sözleşmeden geri dönüş, malları utanmaz bir felaketle değiştirme veya fiyat azaltma veya ücretsiz bir onarım için başvurma hakkına sahiptir.

Malın ayıplı olduğuna kim karar verir?

Malların teslimat tarihinden sonraki altı ay içinde tüketiciye oluşturulacak utançın teslimat sırasında mevcut olduğuna inanılmaktadır. Satıcı, malların kusurlu olmadığının kanıtına aittir. Hata yoksa satıcının da sorumlu olduğuna inanılmaktadır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

rexbet şişli escort escort ankara casibom giriş