Telefondan Kuran okurken abdest almak gerekir mi?
Özetle: Abdest almadan Kur’an-ı Kerim’e dokunamayız ama Kur’an okurken abdestsiz cep telefonumuza, tabletimize veya bilgisayarımıza dokunabiliriz. Kur’an okurken abdest almak doğru olsa da, abdestsiz okumakta bir sakınca yoktur.” 27 Ocak 2021
Kuran okurken abdest almak şart mı?
Abdestsiz bir kimsenin Kur’an okumasında bir sakınca yoktur. Hatta İslam alimlerinin bunun caiz olduğu konusunda ittifak ettikleri bildirilmiştir. Bu konudaki sahih hadisler, abdestsiz olup Kur’an okumak isteyen bir kimsenin Kur’an okumak için abdest almasına gerek olmadığını belirtmektedir.
Kuranı Kerim türkçesi abdestsiz okunur mu?
Kur’an-ı Kerim’in abdest almadan da ezberden okunabileceğinde şüphe yoktur, ancak o, Allah kelamı olduğu için, ezberden okunurken bile abdest alınması bazı âlimlerce tavsiye edilmiştir (Nevevî, el-Mekmû’, 2/69).
Telefondan Kur’an okumak hatim olur mu?
Kuran Hatmi, Kuran’ın baştan sona Arapça okunmasıdır. Bu nedenle, bir kişinin Hatim yapması için Kuran’ı kendisi okuması gerekir. Televizyonda, radyoda veya başka bir cihazda okunan Kuran’ı takip etmek veya dinlemek de bir sevaptır.
Uzanarak telefondan Kuran okunur mu?
Din İşleri Yüksek Kurulu Bu sebeple, ayakta, oturarak, yan yatarak, edep ve terbiyeye uygun olarak Kur’an okumakta ve dinlemekte bir sakınca yoktur.
Abdestsiz Yasin Okunursa Ne Olur?
Aynı zamanda Yasin Suresi’ni abdestsiz okumak doğru mudur diye soruldu. Yasin Suresi abdestsiz okunabilir mi? Yasin Suresi, Kur’an-ı Kerim’den ayetlerden oluştuğu için bir dua sayılmaz. Kur’an-ı Kerim’deki ayetler gusül ve abdest olmadan okunamaz.
Kurana abdestsiz dokunmak haram mıdır?
Özet: Vakıa Suresi 79. ayet, dört büyük mezhebin mensupları tarafından, abdestsiz Mushaf’a dokunmanın haram olduğuna dair hükme delil olarak kabul edilmiştir. Buna göre ayet, Mushaf’a yıkananlar dışında kimsenin dokunamayacağını belirtmektedir.
Cünüp iken Kuran okunur mu?
7. Cünüp, adetli ve lohusa olanlar Kur’an okuyamazlar. Ancak bir ayetten az okuyabilir (yani yarısını okur, durur; sonra diğer yarısını okur). Uzun ayetler için kısa ayetler ölçü alınır; yani kelime kelime sürekli okunur.
Başörtüsüz Kuran okunur mu?
Hem erkekler hem de kadınlar başörtülerini örtmeden Kuran okuyabilirler. Ancak başlarını örtmek kadınlar için bir görgü kuralı, yani bir uyum biçimi olarak zorunludur. Başka bir deyişle, bir kadın başı açık bir şekilde bir ayete bakmak isterse ve bunu yaparsa, ne dininden döner ne de günahkâr olur.
Hatim için alınan cüz okunmazsa ne olur?
Dağıtılan âyetlerin hatim namazından önce okunmasına çalışılmalıdır. Herhangi bir sebeple okunamıyorsa âyetler hatim namazından sonra da okunabilir.
Kuran ne zaman okunmaz?
Sabah namazının sünneti hariç, imsak vakti başlar, güneşin doğmasına kadar, ikindi namazını kıldıktan sonra güneş batıncaya kadar, akşam namazının vakti vacip olmadan önce girince, cuma günü hatibin minbere çıkmasından sonraya kadardır (Merğinânî, el-Hidâye, 1/269-271).
Kuranı dinleyerek takip etmek hatim sayılır mı?
Televizyonda veya CD’de okunan bir tilaveti takip etmenin veya dinlemenin bir sevabı vardır. Ancak bu durumda, kişi sadece okunan cevabı dinlerse, Hatim sevabı alır. Hatim yapmak için, Kuran’ın bizzat okunması gerekir.
Tuvalette telefondan Kuran okunur mu?
Temiz olmayan bir kişinin, ister okumak ister başka bir amaçla olsun, mushaf’a dokunması haramdır. Bu bağlamda, cep telefonları ve diğer cihazlar mushaf hükmü almaz.
Kuran okurken abdest bozulursa ne olur?
Kuran okumaya gelince, abdestsiz bile olsa Kuran’ı ezbere okumakta günah yoktur. Ancak, kirlilik durumu bundan muaftır. Eğer kirli olursanız, abdest almadan Kuran’ı okuyamazsınız.
Kuranı dinleyerek okumak hatim olur mu?
Televizyonda veya CD’de okunan bir tilaveti takip etmenin veya dinlemenin bir sevabı vardır. Ancak bu durumda, kişi sadece okunan cevabı dinlerse, Hatim sevabı alır. Hatim yapmak için, Kuran’ın bizzat okunması gerekir.
Kur’an’a abdestsiz dokunmak günah mı?
Özet: Vakıa Suresi 79. ayet, dört büyük mezhebin mensupları tarafından, abdestsiz Mushaf’a dokunmanın haram olduğuna dair hükme delil olarak kabul edilmiştir. Buna göre ayet, Mushaf’a yıkananlar dışında kimsenin dokunamayacağını belirtmektedir.